ford fiesta

Skrevet d.14. januar 2012

hejsa folkens

Da jeg er temmelig grøn hvad biler angår, og jeg står over for et køb af en ford fiesta 1.25 60 .. og nu ved jeg at de der sælgere er nogle være banditter, så derfor vil jeg gerne bede om hjælp herinde fra :)

Hvad er forskellen på en bil fra 2011 og en fra 2012... bare så jeg ved at de ikke bare sælger mig en 11 model og regner med at det eren 12'er som lovet :)

Hilsen Mette

Mette Brinck

Point: 1
  • Abonner

Skrevet d. 14-01-2012 kl. 22:51

Hej Mette,

Nu er jeg ikke ekspert som mange af de andre herinde, men jeg mener at næste års model plejer at komme i løbet af efteråret. Altså at 2012 modellerne for bilerne kommer i efteråret 2011, og 2013 modellerne kommer i efteråret 2012, men dette kan selvfølgelig afvige fra mærke til mærke.

Kan du eventuelt ikke høre om den bil de vil sælge dig er den nyeste bil på markedet, og hvornår den næste kommer. Så risikere du ikke at købe en bil som en måned efter får en ny model.

Husk at få det på skrift, f.eks. via. email eller ligende, så du kan komme efter dem hvis de opgiver forkerte oplysninger :)

God bil shopping

/Martin

Martin

Point: 36
  • Abonner
Skrevet d. 15-01-2012 kl. 09:50

Hej Mette.

Nu er det ikke sådan at der ved årsskiftet står en ny og anderledes model gemt væk hos forhandleren, som de så lige kan hive frem.

Jeg går ud fra du har set, og prøvekørt bilen, og det er så den du får, eller en magen til.

Det der skiller 2011 og 2012 modellen er altså bare det tidspunkt den bliver indregistreret på, så man kan godt tale om en bil produceret i 2011 og så først solgt i 2012 er en årgang 2012.

Det afgørende er at garantien træder i kraft fra den dag bilen får nr.plader på, så køber du her i januar vil den fremgå som værende en 2012 bil, såfremt den er helt ny, og ikke før har været registreret som f.eks. demomodel eller lignende.

Sansyneligvis findes der flere forskellige udstyrsvarianter, så der kan være forskel på udseenet af den ellers samme bil, det kan være tågeforlygter, aircon anlæg, osv. dermed kan de se forskellige ud både udvendig og indvendig.

Der er eksempler hvor en nyere model bliver solgt tidliger, f.eks. kan man købe en 2012 bil allerede i f.eks. november 2011. men den vil altid figurerer som årgang 2011 på papierne, dette sker hvis der i efteråret kommer et facelift af en eksisterende model, dette kan være mere eller mindre, men der kan som regel ses en tydelig forskel.

I øvrigt er der mange leasing selskaber og firmaer som vælger at købe nye biler i slutningen af året, dette fordi den så ved årsskiftet så allerede kan betegnes som et år gammel,(på papieret) selv om den kun er få uger gammel, dette har med afskrivninger at gøre, en såkaldt skattefidus, eller hul i loven om du vil.

Wenzel

Point: 789
  • Abonner
Skrevet d. 15-01-2012 kl. 16:11

Tak for info Wenzel, jeg troede faktisk at hvis det var en 2012 model, som var solgt i slutningen af 2011 så ville den figurere som 2012 på indregistreringsdatoen.

PeterS

Point: 128
  • Abonner
Skrevet d. 19-01-2012 kl. 22:34

Bilsektionen.dk

Point: 22
  • Abonner

Du skal være logget ind for at svare

Har du ingen konto, kan du hurtigt oprette en konto.

ELLER

Login med din AutoSnak.DK konto

Opret ny tråd

Har du ingen konto?

Upload af billeder

Hvis du ønsker at uploade et billede, behøver du ikke mere at skulle uploade billedet til Flickr eller ImageShack først.

På AutoSnak.dk kan du uploade billeder til dit eget galleri, hvilket kan gøres ved at trykke på Upload af billeder.

Herefter kan du vælge "Gennemse" hvorefter du kan se hvilke billeder du har uploadet, eller uploade ny du ønsker at bruge.

Har du husket at markere et svar?

Hvis en bruger har skrevet det korrekte svar til din tråd, så husk at give ham 'credit' for tiden personen har brugt på at svare dig, og marker hans indlæg som svar.

Det kan gøres ved at trykke på "Marker som svar" i venstre hjørne af indlægget.