xenonlys skift farve

Skrevet d.26. februar 2013

har en opel vectra med xeonlys.

kunne godt tænke mig at skifte fra hvid til blå lys.

er det lovligt

Søren Sonne

Point: 14
  • Abonner

Skrevet d. 26-02-2013 kl. 15:49

en anden ting er har ikke kurvelys hvad skal der til for at få det.

sys det er lidt mærkligt da det står i bogen at den skulle have det

Søren Sonne

• Abonner
Skrevet d. 03-03-2013 kl. 21:12

Hej Søren.

Til spørgsmålet om kurvelys, som du kan læse dig til at der skulle være på bilen i.flg. instruktionsbogen.

Instruktions bøger er ofte meget informative om rigtig mange ting som bilen kan, eller har af muligheder, dette er set på rigtig mange bilmodeller. Det er ofte sådan at fabrikanten kun laver en bog til en bilmodel, og der kan sagtens være mange forskellige ting som netop din bil ikke har, dette kan være ting som kan tilvælges ved køb af en ny bil, men som kunden ikke har valgt, eller måske slet ikke kan tilvælges ved køb i danmark, da disse modeller ikke impoteres til vores land.

Dette skyldes ofte at der er en merudgift til disse tilvalg, og at disse beskattes ved køb, og så koster bilen en del mere end det forhandleren reklamerer med. Men det er samme bog til alle bilerne, og derfor kan det være at der står at bilen har kurvelys, men ikke har det alligevel. Det samme kunne være gældende for f.eks. varme i forrude,og andre forskellige former for udstyr, da disse ekstra ting koster ret meget i afgift til staten, og dermed meget ekstra til kunden ved salg.

Mht. spørgsmålet om blå lys, så er der ikke nogle krav så længe at det er en godkendt pærer, altså skal pæren være godkendt til montering på den pågældende bil....... Her bliver det altså lidt bøvlet..

Der er ikke nogen, hverken synsfolk eller politi folk der ved en disse om dette, hvis bilen lyser korrekt, altså ikke for højt eller lavt, så er der ikke nogen der ved om det er lovligt eller ikke, der er nogle xenon lygter der er hvide i en synsvinkel, og virker blå i andre synsvinkler, det eneste der er vigtigt er at du ikke blænder, og lygtehøjden er på plads.

En anden ting er priser på pærer i xenon regi, nogle koster 500,- kr. og andre 1800,- kr. alt efter hvilke xenon pærer der sidder i din bil, så det kan være en stor udgift at skifte, bare fordi det skal se smart ud...

Håber du kan bruge det til noget.

Mvh. Wenzel. 

Wenzel

Point: 787
  • Abonner
Skrevet d. 03-03-2013 kl. 22:09

meget der kan bruges 1000 tak

nu har jeg siddet og googlet en time og tror min fatning hedder h1 eller h3

hvordan finder jeg ud af hvilken det er.

hvis det er en hjælp lidt info :-)

• OPEL VECTRA Z-C
  • Karosseritype: Sedan, Baklucka
  • Prod.måned: -
  • Førstegangsreg: 20070423
  • Understellsnummer: W0L0ZCF6871049441
  • Motorkode: Z18XER
  • Effekt (kW): 103
  • Drivstoff: Bensin
  • Girkasse: AUTOMAT
  • Dekk: 205/55R16
  • Karosseri: PB
  • Produksjonsår: 2007
  • Importert: -
  • Egenvekt kg: 1318
  • Totalvekt kg: 1885
  • Lengde mm: 4610

mvh sonne

Søren Sonne

• Abonner
Skrevet d. 03-03-2013 kl. 22:41

Nja.... det giver ikke mulighed for at se hvilke pærer du har i lygterne, der kan være flere muligheder..

Hvis det er de pærer du beskriver, h1 eller h3, så er det alm. halogen pærer, forskellen på de to er at den ene er med en kort ledning og den anden med stik som monteres på pæren, begge er ikke xenon pærer.

Men denne bil kan være med en type som bruger systemet (Bi xenon) og i dette tilfælde skal pæren tages ud, og data skrevet på pæren aflæses, dette kan være en D3S ??.

Ved en Xenon lygte er der tilknyttet et høj spændings modul, som afgiver en meget høj spænding til pæren, eller et modul som sidder direkte på pæren, forsøger lige at ilustrerer dette med et billede.

Wenzel

• Abonner
Skrevet d. 03-03-2013 kl. 22:46

Hvis du ønsker kan jeg lige sende billede af h1 + h3 pærer, men det er altså ikke en xenon pærer, men en alm. halogen type..

Wenzel

• Abonner
Skrevet d. 03-03-2013 kl. 23:12

nej takk du trænger ikke det. du har været en stor hjælp.

tror jeg vil læse lidt i bogen. og finder jeg ikke ud af det køre jeg ud til den opel hvor jeg købte bilen. de må kunne hjælpe mig og bestille den rigtige.

var bare  at jeg tilfældig vis er i danmark og der er det billiger.

men det er jo ikke billiger hvis jeg måske køber forkert

Søren Sonne

• Abonner

Du skal være logget ind for at svare

Har du ingen konto, kan du hurtigt oprette en konto.

ELLER

Login med din AutoSnak.DK konto

Opret ny tråd

Har du ingen konto?

Upload af billeder

Hvis du ønsker at uploade et billede, behøver du ikke mere at skulle uploade billedet til Flickr eller ImageShack først.

På AutoSnak.dk kan du uploade billeder til dit eget galleri, hvilket kan gøres ved at trykke på Upload af billeder.

Herefter kan du vælge "Gennemse" hvorefter du kan se hvilke billeder du har uploadet, eller uploade ny du ønsker at bruge.

Har du husket at markere et svar?

Hvis en bruger har skrevet det korrekte svar til din tråd, så husk at give ham 'credit' for tiden personen har brugt på at svare dig, og marker hans indlæg som svar.

Det kan gøres ved at trykke på "Marker som svar" i venstre hjørne af indlægget.